Bekende West-Vlamingen maken reclame voor Zeebrugge en Lissewege

Er komen 37.000 exemplaren van de brochure die verdeeld worden in vier talen. Foto: nmi

Zeebrugge / Lissewege -

Twee bekende West-Vlamingen, Lieven Verstraete en Kurt Defrancq, zetten zich in voor Zeebrugge en Lissewege. Beide mannen zijn het gezicht van de vernieuwde toeristische brochure.

Zeebrugge en Lissewege bereiden zich volop voor op de zomermaanden. Beide gemeenten willen zich profileren op de toeristische markt. Om de initiatieven beter in het daglicht te zetten, worden twee bekende West-Vlamingen ingeschakeld. Zo zullen Lieven Verstraete en Kurt Defrancq reclame maken voor beide gemeenten.

‘De twee bekende Vlamingen geven tips in onze toeristische brochure, die in een nieuw kleedje werd gestoken’, zegt schepen van Toerisme, Mieke Hoste (SP.A). ‘In de vernieuwde brochure staat nieuw beeldmateriaal dat past binnen de huisstijl van de stad. De ludieke toets wordt gegeven door cartoonist Marec, die de sterke troeven van het strand bundelt in een tekening. De cartoon wordt ook aangeboden aan de horecazaken op de zeedijk, die de cartoon als placemat zullen gebruiken.’

Nieuw arrangement

De nieuwe brochure zal op 37.000 exemplaren verdeeld worden in vier talen. Naast het Nederlands, Frans, Duits is op vraag van de sector ook het Engels opgenomen. De brochure is in Lissewege verkrijgbaar in de VVV en in een aantal horecazaken.

Zeebrugge stelt ook een nieuw toeristisch arrangement voor: het ‘Zeemansarrangement’. Elke woensdag in juli en augustus kan de bezoeker proeven van het vissersleven. Het arrangement bevat een bezoek aan Seafront, een begeleide zeemanswandeling rond de oude vismijnsite en een bezoek aan het atelier van viswinkel Saskia of de Westhinder. Nagenieten in een visserscafé is ook in de rondleiding inbegrepen.

Door nmi
  • VOOR ABONNEES