Ook fan van Oostende? Swipe dan naar rechts

Foto: dji

Oostende -

Oostende lanceert een nieuwe app met hotspots van bekende Vlamingen, bloggers, en Oostendenaars. Bezoekers kunnen op OSTNDR swipen tussen profielen van ambassadeurs.

De nieuwe app is een knipoog naar Tinder, de bekende datingsite. Ook op OSTNDR kan je swipen tussen profielen en een match zoeken, maar wel met ambassadeurs van Oostende. De applicatie is een idee van Ambassy, het creatief agentschap van Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde, en Toerisme Oostende. “Twee jaar geleden hebben we een wintercampagne gelanceerd waarin bekende Vlamingen als hun liefde voor Oostende verkondigden. Omdat er ook op heel wat andere blogs, websites en sociale media Oostende-fans opduiken, kwamen we op het idee om al deze ambassadeurs te bundelen”, zegt Yuri Vandenbogaerde. Het resultaat is OSTNDR, een online platform waar alle inside tips en hotspots van bekende en minder bekende koppen gebundeld zijn.

Hotspot

Frances Lefebure (Hotel Romantiek) en Sam De Bruyn (Q Music) zijn de gezichten van de campagne. Zij worden bijgestaan door onder andere Tatyana Beloy, Marcel Vanthilt, Josje Huisman, Tiany Kiriloff, Barbara Sarafian, Katia Retsin, Rik Verheye, Laurent ‘Guga’ Bailleul, Hannes Coudenys, Gilles Coullier, en Rick De Leeuw. Ook Oostendenaars als Tom Vanderhoeght (Gino Carts & Bikes), Ann Rommelaere (Galerie Beau Site), Ellen Distave (Lily), en Anne Vanden Bilcke (Vogue) delen hun liefde voor de badstad. “We hebben vandaag al een veertigtal profielen in OSTNDR, maar er komen er constant bij. Indien er een match is met - een hotspot van - een ambassadeur, kan je hem of haar zegenen met een figuurlijk hartje. Zo houd je dit profiel makkelijk bij de hand en blijf je op de hoogte van de updates. Je kan ook individuele tips bijhouden en in enkele swipes en likes je ideale uitstap naar de zee uitstippelen”, zegt Pieter Hens van Toerisme Oostende.

De gratis app is sinds woensdag beschikbaar in Google Play Store. De versie voor iPhone volgt later deze week. “Met deze nieuwe app geven we niet alleen verborgen plekjes extra aandacht, maar zetten we ook lokale handelaars in de kijker”, besluit Johan Vande Lanotte.

Door Dominique Jauquet