16-jarig meisje dat altijd op haar haarlokken kauwde, sterft aan infectie door haarbal in maag

Bron © Daily Mail

Themabeeld Foto: Shutterstock

Een 16-jarig meisje uit het Engelse Skegness is op een tragische manier aan haar einde gekomen. Het meisje, dat er een gewoonte van had gemaakt om haar haarlokken in de mond te nemen, stortte in op school. In het ziekenhuis ontdekten artsen wat er mis was.

Jasmine Beever stortte vorige week plots in op school. Eerst werd gedacht dat ze gewoon wat rust nodig had en dus werd ze naar huis gestuurd. Jasmine kroop in bed, maar toen de tiener er weer uit kwam vol vlekken, werd de ziekenwagen gebeld. Terwijl ze naar het ziekenhuis werd gevoerd, vochten dokters voor haar leven. Een kwartier lang werd ze - met succes - gereanimeerd, maar later op de avond volgde hartverscheurend nieuws. Jasmine was overleden.

Jasmine kauwde al jaren op haar haren, wat een symptoom is van het zogenaamde ‘Rapunzelsyndroom’. Dat is een extreem zeldzame aandoening die voorkomt uit het inslikken van haar. Het aantal bekende gevallen ervan ligt rond de 120.

(lees verder onder de foto)

Een autopsie wees uit dat Jasmine was overleden aan een buikvliesontsteking, een ontsteking van het buikvlies die meestal het gevolg is van een infectie. In haar maag werd een haarbal ontdekt die een infectie veroorzaakt had en zo had geleid tot de ontsteking.

“Jasmine was geweldig”, zegt Donna Marshall, de moeder van Jasmines beste vriendin. “Ze was iemand die een droef gezicht weer kon doen lachen. We gaan haar zo missen. We zijn allemaal in shock.”

Door ehu
    VOOR ABONNEES