Lost Frequencies doet wat geen enkele Belg hem ooit voordeed: “Amper tijd om te rusten”

Alsof de wereld nog niet diep ­genoeg aan de hielen van Lost Frequencies lag: na globaal succes met hits als Are You with Me en het nieuwe Crazy heeft de 24-jarige dj een eigen label opgericht én staat zijn Spotify-teller op meer dan één miljard streams. Geen Belg deed het hem voor. “Zonder streaming stond ik nooit zo ver.”

Jetlag? Geen last van, die Felix De Laet. De jonge Brusselaar achter Lost Frequencies is pas terug uit Mexico, draaide twee weken geleden sets in China en toerde tussendoor nog langs Duitsland, Frankrijk en Nederland. Een paar dagen thuis in de luie zetel, en dan stapt De Laet wéér in de tourbus. Of een privévliegtuig. “Tijd om te rusten is er weinig, maar dat went”, zegt hij. “Zo ziet mijn leven er al drie jaar uit. Af en toe m’n eigen bed zien, doet deugd. Ik ben hier ook rond Kerstmis, op Nieuwjaar sta ik weer ­ergens in een club.”

Die rotvaart in Lost Frequencies’ reisschema is oud nieuws, zijn eigen label kersvers. “Achter de schermen zijn we er al zes maanden mee bezig, maar nu draait het op volle toeren”, zegt De Laet. “Ik kom onderweg belachelijk veel goede, onbekende muziek tegen die niet wordt opgepikt. Dan doe ik het maar zelf, dacht ik. Samen met Armada Music heb ik een eigen label opgestart, Found Frequencies. Mijn nieuwe single Crazy was de eerste release, binnenkort volgt er nog eentje. Maar ik wil ook andere dj’s lanceren. Niet te veel, want ik moet tijd vrijhouden voor mezelf. Bedoeling is om me vooral creatief uit te leven.” De Laet zal dus vooral werken als producer, niet als platenbaas. “Papierwerk is niets voor mij, ik hou het op fun and good vibes.”

Intussen is De Laet ook miljardair, in Spotify-termen weliswaar. Zijn tracks werden al meer dan één miljard keer gestreamd. “Blijkbaar ben ik de eerste Belg die dat lukt. Ik heb er zelfs een trofee voor gekregen. (lacht) Leuke award, zeker als je naar het ­belang van streaming vandaag kijkt. Je moet constant nieuwe nummers maken om in the picture te blijven. Zonder Spotify had ik nooit zo’n grote fanbase in pakweg Mexico. Maar livesets draaien is even belangrijk. In Europa en Zuid-Amerika gaat het geweldig, en Azië begint me stilaan ook op te pikken. In februari doe ik een clubtour in de VS. Amerika veroveren is niet het grote doel, maar als het ook daar lukt, des te beter.”

Door dvg
VOOR ABONNEES
Meest Recent
Laad meer berichten...