Base en Mobistar willen niet meedoen met sms-ticketing De Lijn

Bron © BELGA

Foto: edm

Voorlopig biedt de Lijn sms-ticketing alleen aan via Proximus. Deze dienstverlening startte in september 2007 en in september 2009 werd het 500.000e sms-ticket verkocht. Het is enkel operationeel in de stadsgebieden Gent en Antwerpen. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Hilde Crevits op een schriftelijke vraag van Helga Stevens (N-VA).

Ondanks herhaalde vragen blijven Base en Mobistar weigeren mee te doen met sms-ticketing. De redenen zijn volgens Crevits te zoeken in de technologische aanpassingen die nodig zijn aan de platformen van beide operatoren en het feit dat de door hen gevraagde commissie van 50 procent onaanvaardbaar is voor De Lijn.

"Recent werd een nieuwe onderhandelingsronde opgestart. Base en Mobistar onderzoeken opnieuw het aanbod van De Lijn. Deze heeft nog geen definitief antwoord ontvangen", aldus Crevits.

Door dgs
AANGERADEN
Meest recent