Regi van Milk Inc. wordt ambassadeur van Limburg

Bron © Belga

Foto: Photo News

HASSELT - Na Kim Clijsters wordt Regi Penxten, de zanger van de hitsensatie Milk Inc., de tweede Limburger die als ambassadeur het Limburg-symbool overal zal uitdragen. Dat maakte het provinciebestuur woensdag bekend op een persconferentie.

Het Limburg-symbool is een soort hartje dat de liefde voor de provincie Limburg moet uitdrukken. Het embleem dient om de verbondenheid tussen de gouwgenoten weer te geven en wordt gebruikt om de troeven van de provincie buiten de grenzen te promoten.

Tennisvedette Kim Clijsters was de eerste die vorig jaar het ambassadeurschap van het Limburg-symbool aanvaardde. De volgende die zal worden ingezet om op dezelfde manier de mediacampagne 'Trotse Limburger' te ondersteunen, is Regi Penxten.

'Dat Regi onmiddellijk toezegde om Limburg-ambassadeur te worden, toont aan dat het Limburg-gevoel van onze ambassadeurs echt wel puur en gemeend is', zei de gedeputeerde van Regiomarketing, Jean-Paul Peuskens. 'Tegelijk met deze campagne start een grootschalige stickeractie waarbij 100.000 stickers worden verdeeld onder de Limburgers. Er zullen eveneens affiches komen op lijnbussen, advertenties in kranten en op websites, alsook televisiespots.'

Dat uitgerekend Regi daarvoor werd gevraagd, heeft verschillende redenen. 'Hij is niet alleen een zeer bekende Limburger binnen het muzieklandschap, maar ook bij de bredere doelgroep Limburgers over verschillende leeftijdscategorieën heen', aldus Peuskens. 'Regi is bovendien authentiek, trots op zijn geboortestreek en hij straalt positiviteit uit.'

Door dar
AANGERADEN