Paul Smith en Vivienne Westwood gaan hun land promoten

© rr

Groot-Brittannië haalt alles uit de kast om de komst van de Olympische Spelen naar Londen in de verf te zetten. Onder andere modeontwerpers Vivienne Westwood en Paul Smiths werden aangesteld als ambassadeurs.

edm

De campagne 'Great' moet het imago van het land opkrikken en laten zien wat het op cultureel gebied te beiden heeft. Behalve de twee ontwerpers zijn ook ondernemer Richard Branson, Olympisch kampioene Denise Lewis en tal van andere grote namen uit verschillende sectoren van film tot muziek ingehuurd.

De campagne wordt binnenkort wereldwijd gelanceerd in grote steden als Los Angeles, Sydney, Hongkong, Tokio, Rio de Janeiro, Peking, Parijs en Berlijn.

Naast de Olympische Spelen staat Groot-Brittannië in 2012 nog een grote gebeurtenis te wachten: het diamanten jubileum van de koningin. Het land verwacht de volgende vier jaar ruim 4,6 miljoen bezoekers die samen 2,8 miljard euro zullen uitgeven. Dit levert naar verwachting 60.000 nieuwe banen op.

Aangeboden door onze partners

Lees ook