Diane von Furstenberg geeft Google Glass een make-over

Technologiereus Google heeft de hulp van Diane von Furstenberg ingeschakeld om hun Googles Glass van een modieuze make-over te voorzien. De brillencollectie bestaat uit vijf verschillende monturen en wordt vanaf eind deze maand te koop aangeboden.

Modeontwerpster Diane von Furstenberg werkte in 2012 voor het eerst samen met internetgigant Google, toen ze haar modellen tijdens de modeweek in New York met een Google Glass op de neus de catwalk opstuurde. Ook de stilisten, kappers en make-upartiesten werden uitgerust met het gadget, zodat de show eens vanuit een ander perspectief werd vastgelegd. Het resultaat was de kortfilm ‘DVF Through Glass’.

Erg modieus waren die dingen natuurlijk niet, en hoewel Google zelf wel heeft geprobeerd om zijn hoogtechnologisch speeltje esthetisch aantrekkelijker te maken, rekenen ze nu op de creativiteit van de Belgisch-Amerikaanse modeontwerpster Diane von Furstenberg. Zij ontwierp een brillencollectie onder de noemer ‘DVF | Made for Glass’, die dinsdag werd voorgesteld bij de presentatie van haar resortcollectie.

De brillencollectie bestaat uit vijf verschillende monturen en acht soorten glazen, en is zowel beschikbaar voor brillen op sterkte als zonnebrillen. De brillen worden vanaf 23 juni tijdelijk te koop aangeboden via google.com/glass en via de webshop Net-a-Porter. Reken op minimum 1.270 euro als u een Google Glass met het signatuur van Diane von Furstenberg wilt aanschaffen.

Zijn de monturen van Diane von Furstenberg toch niets voor u? Vermoedelijk zal zij niet de enige ontwerpster zijn die door Google wordt ingeschakeld, want de internetgigant heeft ook al een overeenkomst gesloten met de Italiaanse brillenfabrikant Luxottica, die onder meer de populaire brillenlabels Ray-Ban en Oakley produceert. De eerste resultaten van die samenwerking worden in 2015 verwacht.

Door