‘Maurice De Velder brengt zelf bod uit op P-Magazine’

Bron © Belga

Mogelijk blijft P-Magazine in handen van Maurice De Velder, de CEO van uitgever Think Media. Dat bevestigt hoofdredacteur Jeroen Denaeghel. Bronnen op de redactie laten bovendien uitschijnen dat het mannenblad mogelijk alsnog op papier blijft bestaan, maar dan als maandblad in plaats van weekblad. Dat schrijft De Morgen.

Denaeghel kreeg de informatie bevestigd bij de gerechtelijk mandataris die naar overnemers moet zoeken voor de bladen van Think Media Magazine, de magazinepoot van de uitgeverij die half juni bescherming tegen de schuldeisers verkreeg.

Volgens De Morgen heeft De Velder als enige een bod uitgebracht op de titel en zou hij ook Culinaire Ambiance willen overnemen. ‘De gerechtelijk mandataris heeft bevestigd dat Maurice De Velder in poleposition ligt om P-Magazine over te nemen’, aldus Denaeghel. Het bod moet wel overeind blijven want het is de rechtbank van koophandel die finaal beslist. Maar de verwachting zou zijn dat dit geen probleem is. Ook zou de Nederlandse uitgever Audax de tijdschriften Ché, Menzo en Motoren & Toerisme kopen.

Vorige week raakte bekend dat er een overnamebod was voor het blad, maar niet op de redactie, en dat het magazine mogelijk alleen nog online zou voortbestaan. En dus werkt de redactie verder aan de laatste P, die volgende week vrijdag in de krantenwinkels ligt.

Volgens De Morgen is er nu een opnieuw een beetje hoop dat P toch op papier zou blijven bestaan omdat De Velder ook Ché of Menzo wou inlijven. Met die bladen in Nederlandse handen, zou P als maandblad kunnen blijven bestaan en ze beconcurreren. ‘Als hij Ché kwijt is, wil hij dat gat misschien opvullen met P’, aldus Denaeghel.

Door wver