Deze modellen die voor Vetements poseren zijn zo normaal dat ze weer bijzonder zijn

Foto: Instagram

Demna Gvasalia, het creatieve brein achter het label Vetements, zit niet om een stunt verlegen. Zonet nog presenteerde hij zijn laatste collectie tijdens de Parijse modeweek in een parkeergarage en ook voor zijn lookbook pakte hij met iets bijzonders uit. Om de collectie te fotograferen, trok hij namelijk de straten van Zürich op om er doodgewone mensen te overtuigen om in zijn creaties voor de lens te gaan staan.

Geen dure modellen of celebrities te bespeuren in de nieuwste campagne van Vetements. Demna Gvasalia verhuisde onlangs van Parijs naar het Zwitserse Zürich en om het nuttige aan het aangename te koppelen, trok hij de straat op om de inwoners beter te leren kennen en hen tegelijk te vragen voor hem te poseren. Wie toehapte, mocht ook kiezen welk kledingstuk hij of zij aantrok. Zo zijn in het lookbook van het label enkel doodgewone mensen te zien. Jongens, meisjes, vrouwen en mannen van middelbare leeftijd, een boekhouder, gezinnen en zelfs bejaarden. 

Wat Gvasalia ontwerpt, leunt zo dicht aan tegen streetwear en normcore dat de gewone man in de straat helemaal past in zijn denkbeeld. Toch blijft het een opvallende zet. Als je niet beter wist, zou je niet eens doorhebben dat het om dure kledingstukken gaat, maar dat was ongetwijfeld ook zijn bedoeling. 

 

 

 

 

 

 

Door flb