Webshop slaat de bal grandioos mis met campagne ‘voor alle vrouwen’

Foto: Twitter

Een nieuwe ‘All Girls’-campagne van de Britse webshop Boohoo is met veel boohoo-geroep onthaald. Daarin beklemtoont het merk dat het mode aanbiedt voor jonge vrouwen, ongeacht hun achtergrond en figuur, want iedereen is inclusief. Alleen blijkt dat niet uit de bijhorende foto met enkele slanke hipsters erop.

Het stoort veel mensen dat er tussen de foto’s geen volslanke meid, transgender of vrouw boven de dertig zit. En dat is niet alles: alle meisje zien er min of meer hetzelfde uit: ze hebben een slanke lichaamsbouw en dragen modieuze kleren.

Profiteren van de trend

Velen vinden het een bewijs dat de webwinkel wil meespringen op de trends in de mode-industrie, die diversiteit steeds hoger in het vaandel draagt, zonder zich daar echt voor te engageren.

“Oei, ik hoor niet thuis in het rijtje. Misschien moet ik me verbergen in de schaduw, al is dat niet mijn stijl. Ik koop wel ergens anders”, schrijft een Twitter-gebruikster die zichzelf Fat, 30 en fabulous noemt geagiteerd.

 

 

Plus size

Het is niet de eerste keer dat Boohoo in opspraak komt. In juli kreeg de webshop nog kritiek om dat ze modellen die helemaal niet plus size zijn, kledij voor dames met een maatje meer lieten aanprijzen.

Door vwh