Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Lees gratis verder >

13/09/2018 - Unknown
Het Nieuwsblad camera closecorrect down facebook gplus nextprevquote share twitter video

In het spel moeten de ontsnapte worsten de vleesmachine vermijden.Maarten De Bouw

‘Würst Case Scenario’ van Mathias Rossie (37) in heel Vlaanderen te koop

Trouwe Colruytmedewerker bedenkt eigen gezelschapsspel

Merksem

-

Op zijn vrije dag stond Mathias Rossie (37) gisteren toch in de Colruyt in de Merksemse Molenlei. Hij stelde er zijn gezelschapsspel ‘Würst Case Scenario’ voor, dat vanaf nu te koop is bij Colruyt en Dreamland.

Een tiental worsten probeert te ontsnappen uit de fabriek. Dat plan mislukt en daarom belanden al de worsten op de transportband richting de vleesmachine. De worst die in de vleesmachine belandt, is verloren. Majoor Mosterd, miss Ketchup en mevrouw Mayonaise zijn er om de worsten bij te staan met raad en daad.

Er zit wel degelijk een verhaal achter het gezelschapsspel Würst Case Scenario van Merksemnaar Mathias Rossie, die al dertien jaar lang bij Colruyt werkt. Het idee voor zijn worstenspel vond hij opvallend genoeg niet in de rekken van de supermarkt, maar bij het speelgoedkeukentje van zijn zoontje. “Terwijl we daarmee speelden en hij mij een paar plastic worstjes aanreikte, kwam ik op het idee om een gezelschapsspel te creëren rond worsten.”

De Merksemnaar is al jaren gebeten door het spelletjesvirus. “Wij spelen thuis zo goed als elke avond gezelschapsspelletjes met het gezin. Ik heb al een paar kaart- en bordspelletjes gemaakt, maar nog nooit heb ik er effectief een op de markt gebracht.”

Mathias Rossie Bedenker “Tijdens de pauze testen de collega’s mijn spelletjes”

De bedenksels van Rossie worden altijd op de werkvloer getest. “Wij krijgen een uur middagpauze en ik heb al een paar van mijn collega’s kunnen overtuigen om dan mijn nieuwe spelletjes uit te testen.”

Handtekening

Tijdens een test van Würst Case Scenario met de collega’s nam Mathias een foto en postte die op Facebook. Zo werd hij opgemerkt door een uitgeverij die besloot om het spel te maken. “Tot mijn verbazing kon ik ook de Colruytgroup overtuigen om het spel te verkopen in de winkels. Dat is voor mij een droom die uitkomt. Bij de spelletjes hangt ook een papier met de informatie dat ik het spel gemaakt heb en dat ik beschikbaar ben voor informatie. Klanten hebben me zelfs al om een handtekening gevraagd op hun spel.”

Rossie werkt ondertussen ook al aan een nieuw spel rond koningen. “Zodra de titel, de personages en de bijpassende tekeningen definitief zijn, kunnen we stappen zetten om The King Is Dead ook bij Colruyt in de rekken te leggen.”

Voor heel het gezin

Bij Colruyt zijn ze blij dat er een nieuw gezelschapsspel in de rekken ligt. “Wij moedigen alle creatieve ideeën van onze medewerkers aan. Mathias is heel gekend om zijn passie voor spelletjes. Het worstenspel past bovendien ook perfect bij Colruyt, voeding is het hoofdthema en het kan gespeeld worden door heel het gezin”, zegt persverantwoordelijke Yana Morren.

Würst Case Scenario is er voor kinderen vanaf 8 jaar. Een spelbeurt duurt ongeveer vijftien minuten en het spel is te koop voor 14,99 euro.