Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Lees gratis verder >

Van Facebook naar leesboek: millennials willen hun social media-helden ook op papier

Van Facebook naar leesboek: millennials willen hun social media-helden ook op papier

Laura Janssens krijgt voor haar cartoons duizenden likes op sociale media. Van haar boek zullen tegen het einde van de Boekenbeurs wellicht 3.000 exemplaren verkocht zijn: een iets tastbaardere beloning.

Met haar geestige, herkenbare cartoons Niet Nu Laura scoort Laura Janssens (28) duizenden likes op Facebook en Instagram. Die populariteit is ook uitgevers niet ontgaan, want ze kreeg een boekencontract aangeboden. En ze is niet de enige, want heel wat bekende Twitteraars en Instagrammers staan op de Boekenbeurs met een eigen boek. “Sociale media is tof, maar de generatie twintigers en jonge dertigers wil ook iets tastbaars hebben.”

“Honderd jaar geleden kreeg je de manuscripten met de post, maar vandaag is er veel meer dan dat. Als uitgever moet je gebruikmaken van de middelen van je tijd.” En dus speuren uitgevers ook sociale media ...