McDonald’s verliest alleenrecht op Big Mac, dus lanceert Burger King hilarisch ‘nieuw’ assortiment

Bron © The Guardian

Foto: Burger King

Hamburgerketen Burger King heeft op haar typische, eigenzinnige manier gereageerd op het nieuws dat McDonald’s in de Europese Unie het alleenrecht op het gebruik van de naam ‘Big Mac’ verliest. In een hilarische video is te zien hoe Burger King zijn grootste concurrent door de mangel haalt.

Midden januari besliste het Europese patentbureau EUIPO dat een kleine, Ierse concurrent van McDonald’s ook een Big Mac mag lanceren. De gouden M kan nog wel in beroep gaan, maar is minstens voor even het alleenrecht op haar iconische hamburger kwijt. Reden genoeg voor de Zweedse afdeling van Burger King om enkele opmerkelijke veranderingen aan de menukaart door te voeren.

‘Not Big Mac’s’

Onder de noemer ‘Not Big Mac’s’ en met een dikke knipoog lanceert Burger King burgers met de namen ‘Burger Big Mac wished it was’, ‘Like a Big Mac, but actually big’ en ‘Big Mac-ish, but flame-grilled of course’.

“McDonald’s heeft haar handelsmerk van de Big Mac verloren door zo’n kleine speler”, legt Burger Kings Zweedse CEO Iwo Zakowski uit in een persbericht. “Het is te grappig om daar niets mee aan te vangen.”

LEES OOK. Big Mac niet langer alleen van McDonald’s

Door ehu
Meest recent