Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Lees gratis verder >

De Stikeez-hype: waarom we vechten om een ‘prul’ in de supermarkt

Duw- en trekwerk in supermarkt voor poppetjes

De Stikeez-hype: waarom we vechten om een ‘prul’ in de supermarkt

Foto: red

In verschillende filialen van supermarktketen Lidl begonnen klanten dit weekend te duwen en te trekken. De inzet: een verzameldoosje van 1,99 euro in de vorm van een koelkast, waarin ze hun verzamelde ‘Stikeez’ konden opbergen. Vechten om een hebbedingetje, dat hebben we in Belgische supermarkten al vaker meegemaakt. En dat is geen toeval: ketens weten maar al te goed waarom en hoe ze zulke hypes creëren.

Els Breugelmans
Hoe dichter je bij de volledige verzameling komt, hoe meer moeite je ervoor wil gaan doen om het af te krijgen

1. Creëer een eindige verzameling

“Verzamel ze allemaal”, dat is vaak de slogan die supermarkten gebruiken wanneer ze een nieuwe actie op poten zetten. Want daardoor is het niet meer vrijblijvend, en niet ...