Ook de modewereld rouwt om de Notre-Dame

Foto: Shutterstock/Isopix

De wereld keek gisteren met verstomming toe hoe de Notre-Dame deels ten onder ging aan de vlammenzee en ook de modewereld is in diepe rouw gedompeld. Parijs is dan ook de plaats waar heel wat modehuizen, luxegroepen en ontwerpers gevestigd zijn.

Op Instagram regent het foto’s van de verwoeste Notre-Dame. Ook heel wat modeontwerpers deelden zo hun verdriet en medeleven mee. Onder hen Riccardo Tisci, die aan het hoofd staat van Burberry, maar ook Diane von Furstenberg en Clare Waight Keller, de grande dame bij Givenchy. Virgil Abloh, artistiek directeur bij Louis Vuitton, postte dan weer een filmpje uit de oude doos van de bekende kathedraal.

In hun zog doen ook de grote luxegroepen letterlijk hun duit in het zakje. Zo liet LVHM, dat eigenaar is van onder meer Louis Vuitton, Givenchy, Fendi en Celine, bij monde van CEO Bernard Arnault weten dat het 200 miljoen euro schenkt voor de wederopbouw van de Notre-Dame. Daarna maakte Kering, eigenaar van onder andere Balenciaga, Gucci en Yves Saint Laurent, bekend dat het 100 miljoen euro doneert.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Antoine Arnault (@antoinearnault) op

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht dat is gedeeld door @virgilabloh op

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Watching the terrible news as I head through PARIS and see the horrendous flames from Notre Dame ??

Een bericht gedeeld door Clare Waight Keller (@clarewaightkeller) op

 

 

Door flb