Eigen modemerk van Rihanna “heel binnenkort” een feit

Na de geruchten van de afgelopen maanden is het eindelijk concreet: popzangeres Rihanna gaat samen met LVMH, dat al eigenaar is van Dior, Louis Vuitton, Fendi en Givenchy, een eigen modemerk oprichten. Dat kondigen het Franse luxeconcern en de ster vrijdag aan. De lancering is voor “zeer binnenkort”. Het merk krijgt de naam ‘Fenty’ mee en zal zowel kledij, schoenen als handtassen aanbieden.

Eigen modemerk van Rihanna “heel binnenkort” een feit
Er is al een nieuw Instagramaccount voorzien, maar het is wachten op de eerste post

“Het merk zal Rihanna’s visie op de mode weerspiegelen, met eigen creaties van kledingstukken, schoenen en accessoires, en met haar keuze voor distributie en communicatie”, klinkt het.

LEES OOK. Rihanna brengt binnenkort verzorgingslijn uit

Het is de eerste keer sinds Christian Lacroix in 1987 dat het concern LVMH een compleet nieuw modehuis uit de grond stampt. Het is ook voor het eerst dat een vrouw aan de leiding komt. De lancering is gepland voor 22 mei in Parijs. De naam wordt ‘Fenty’, naar de echte achternaam van de ‘Work’-zangeres.

De 31-jarige Rihanna, geboren op Barbados, ontwierp al een cosmeticalijn onder de naam Fenty Beauty en maakte een paar jaar geleden creaties voor het sportmerk Puma. Savege x Fenty is dan weer haar eigen lingerielijn. Met zeven miljoen volgers op sociale media is Riri een belangrijke “influencer”. Bernard Arnault, topman van LVMH, zou Rihanna carte blanche hebben gegeven. Financiële details zijn niet bekend.

  • VOOR ABONNEES