Hier is ze dan: de allereerste ‘Fenty’-collectie van Rihanna

De Barbadiaanse zangeres Rihanna stelt op vrijdag 24 mei de eerste ‘Fenty’-collectie van haar gelijknamige modemerk voor in een pop-upstup in de Franse hoofdstad Parijs. Na veel gespeculeer zijn de silhouetten van haar lijn eindelijk te zien. Riri, die later op het jaar nieuwe muziek zal afleveren, liet zich inspireren door haar eigen stijl. De ontwerpen zijn een na een voorzien van een strakke snit en de combinatiemogelijkheden zijn legio. Babyroze, een donkere denim washing, camel en puur wit zijn dé kleuren van de lijn. De popster slash zakenvrouw dacht ook aan accessoires zoals brillen met gekleurde glazen, teenslippers met een hak en heuptasjes die als riem fungeren.

Tijdens de persvoorstelling van de collectie liet Rihanna, gekleed in een oversized witte blazer, weten dat ze haar eigen stijl als “agressief” beschouwt. “Ik ben een durver. Ik hou van sterke silhouetten voor badass vrouwen, die zelfvertrouwen uitstralen. En dat is exact wat ik met mijn eigen merk Fenty wil brengen”, klonk het. Riri deelde afgelopen donderdag een foto aan de zijde van Bernard Arnault, de man die ze naar eigen zeggen enorm dankbaar is voor de gecreëerde kansen bij LVMH.

Bij de collectie hoort ook een campagnevideo. Riri, reeds bejubeld omdat ze diversiteit hoog in het vaandel droeg, onder meer tijdens haar lingerieshow in New York, werkt samen met een 67-jarig model JoAni Johnson. Haar grijze haren waaien in de wind terwijl ze poseert in een pastelroze shirtjurk en bijpassende broek. Andere modellen ven verschillende etniciteiten en geaardheden komen ook aan bod.

Eerder raakte bekend dat het bedrijf 30 miljoen euro vrijmaakt om haar label te lanceren. De popster zelf voorziet op haar beurt nog eens zoveel. Er wordt al maanden reikhalzend uitgekeken naar deze debuutcollectie, die wordt gezien als een belangrijk moment in de modegeschiedenis. Rihanna is immers de eerste zwarte vrouw die een deal bij het Franse luxeconglomeraat binnenhaalt. Met dit modemerk is ook het imperium van de zangeres een heel pak groter geworden. Zij heeft hiernaast nog een eigen lingerielabel en een populair beautymerk onder haar familienaam ‘Fenty’.

Voor de fans: vanaf 29 mei zal de volledige 'Fenty'-lijn beschikbaar zijn online via de officiële site van het gloednieuwe merk.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The wonderful Mr. Bernard Arnault. So grateful for the opportunity to partner with this man at @LVMH @FENTY !!

A post shared by badgalriri (@badgalriri) on

Door vwh