Abonnee worden? Kies je leesformule

Gents circulatieplan doet zijn werk, behalve aan de Dampoort

Ook Drongensesteenweg is zorgenkind

Het circulatieplan bereikt zijn doel, zegt schepen Watteeuw twee jaar na de invoering: er zijn meer fietsers en minder auto’s in de stad, bussen en trams kunnen sneller door en de lucht is properder. Maar niet alles is positief: van de Dokken naar de Dampoortrotonde rijden blijft om ellenlange wachttijden vragen, net als van de Drongensesteenweg naar de stadsring. In de Veldstraat en de Lange Munt worden dan weer opvallend minder passanten geteld.

Filip Watteeuw
Deze tweede evaluatie van het circulatieplan bewijst dat het nog beter is ingeburgerd en zijn doelstellingen waar maakt: een aangename, veilige en vlot bereikbare stad”,

Mobiliteitsschepen Filip Watteeuw heeft de tweede evaluatie van het Gentse circulatieplan klaar, iets meer dan twee jaar na de invoering begin april 2017. De auto blijkt nog steeds het favoriete vervoersmiddel ...

AANGERADEN