Jupiler deelt ijsjes met biersmaak uit op nationale feestdag

Bierbrouwer Jupiler deelt zondag op een terrasje in Brussel ijsjes uit. Geen roomijs, maar bierijs, met een alcoholpercentage van 0,9 procent. Niet dat Jupiler een nieuwe markt wil aanboren, het is vooral een stunt om hun nieuwe koelhoudende blikjes te lanceren.

Zondag is het niet alleen de nationale feestdag, maar ook Ice Cream Day. En dus zien de marketeers van Jupiler hun kans schoon om de aandacht te trekken op hun nieuwe blikjes, die het bier langer koel houden. Ze zullen een hele dag de gratis bierijsjes uitdelen op het terras van café La Madeleine, vlakbij het Centraal Station, aan iedereen die ouder is dan 18.

De nieuwe verpakking voor zijn bierblikjes ontwikkelde AB InBev samen met het Belgische bedrijf Diabatix. Het ‘Langer Koud’-blik heeft een bijzonder reliëfpatroon waardoor de luchtstroom rond het blik verstoord wordt. Hierdoor wordt er een soort isolatielaagje gevormd, waardoor de inhoud minder snel opwarmt.

Het bierijs, gemaakt van echte Jupiler volgens een geheim recept, zal wellicht niet op de markt worden gebracht. Al houdt de brouwer nog een slag om de arm. “Zeg nooit nooit. Als het aanslaat, zou het best kunnen dat we er toch nog werk van gaan maken”, zegt woordvoerster Laure Stuyck.

Jupiler deelt ijsjes met biersmaak uit op nationale feestdag
Door frp