Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Abonnee worden? Kies je leesformule

Dubbel zoveel haatboodschappen op sociale media door verkiezingen: “Als olie op het vuur”

Dubbel zoveel haatboodschappen op sociale media door verkiezingen: “Als olie op het vuur”

Foto: fvv

Bij Unia zijn in de eerste zes maanden van dit jaar dubbel zo veel klachten binnengekomen over haatboodschappen op sociale media. Een gevolg van de bitse verkiezingscampagne én van het verkiezingsresultaat, zegt het gelijkekansencentrum. “Veel van de boodschappers voelen zich gesteund door het verkiezingsresultaat van Vlaams Belang om te verkondigen wat ze willen.”

Bram Sebrechts, Unia
Als verdediging zeggen ze dat zo veel procent van de kiezers er net hetzelfde over denkt.

“Ook een charmante stad met in het straatbeeld bijna alleen nog n*g*rs! Ik voel mij daar precies in Rwanda!” Werd volgens Unia getekend door iemand die op zijn profiel op Facebook aangeeft dat hij een ...