Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Abonnee worden? Kies je leesformule

"Niet de klant, maar de werknemer is koning": we worden alsmaar ongelukkiger op ons werk en wel hierom

"Niet de klant, maar de werknemer is koning": we worden alsmaar ongelukkiger op ons werk en wel hierom

Themabeeld. Foto: ss

Amper 1 op 3 werknemers geeft zijn werkgeluk een 8 of meer op 10, dat blijkt uit onderzoek van Tempo Team. Gemiddeld geeft de Belg zijn plezier op de werkvloer een 6,5 op 10, enkele jaren geleden was dat nog 7,2. “Wij zien vooral een verband met de arbeidsmarktschaarste, bedrijven die hun vacatures niet ingevuld krijgen en hun talenten moeilijk kunnen vasthouden”, zegt Valérie Denis van Tempo-Team.

In 2015 gaven we het gevoel van gelukkig zijn met en op het werk nog een 7,2. Vandaag ligt die score bijna een punt lager op 6,5. Slecht een derde van de werknemers gaat met heel veel plezier naar het ...