Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Abonnee worden? Kies je leesformule

Je moet het 7 keer uitpakken en juist daarom is dit hét speelgoed van het moment: “Het loopt als een trein”

L.O.L. Surprise stuwt de poppenverkoop met 22 procent vooruit

Je moet het 7 keer uitpakken en juist daarom is dit hét speelgoed van het moment: “Het loopt als een trein”

Foto: ss

De speelgoedverkoop kent dit jaar met een omzet van 195 miljoen euro een lichte dip van min één procent. Maar de poppenafdeling merkt niets van die dalende trend. In die rayon verkochten ze tijdens de eerste acht maanden al 22 procent meer, met dank aan één merk: L.O.L. Surprise! Speelgoed dat je zeven keer moet uitpakken en dat al even op de markt is, maar nu de hoogste toppen scheert. “De omzet ligt vandaag dubbel zo hoog als die van Barbie.”

Hoort u het in Keulen donderen bij het merk L.O.L.? Dan heeft u waarschijnlijk geen dochter in de lagere school. Want bij die groep zijn ze hot. “Als we vandaag tien stuks meisjesspeelgoed verkopen, dan ...