Klanten geëvacueerd na keukenbrand in Taxi’s

De brandweer was snel ter plaatse in de Zuidstationstraat. Foto: jdu

Gent -

Ongeveer twintig klanten van restaurant Taxi’s in de Gentse Zuidstationsstraaat zijn donderdagavond in veiligheid gebracht door chef Gilles Bogaert, nadat brand was ontstaan in de keuken.

Het vuur ontstond om 20.15 uur. “Enkele weken geleden hebben we extra geluidwerende isolatie aangebracht, op vraag van onze buren”, zegt zaakvoerder Geert De Paepe. “Door een vonk heeft die waarschijnlijk vuur gevat. De vlammen sloegen over op een motor, die ook in brand schoot.”

De zoon van Geert De Paepe, die aanwezig was in het gebouw, probeerde al te blussen vóór de brandweer er was. Hij werd donderdagavond voor controle opgenomen in het ziekenhuis.

Het is nog onduidelijk hoe lang het restaurant Taxi’s dicht zal moeten blijven. “De brandschade is gelukkig redelijk beperkt, maar er is veel water- en rookschade.”

Door Jeffrey Dujardin en Jan Claeys
AANGERADEN
Meest recent