Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee

Abonnee worden? Kies je leesformule

Hoe SBS dankzij ‘wtFOCK’ jongeren weet te boeien, maar de glitter en glamour nodig heeft voor de rest van het gezin

Hoe SBS dankzij ‘wtFOCK’ jongeren weet te boeien, maar de glitter en glamour nodig heeft voor de rest van het gezin

Weg met de showtrappen en glitterbollen, dat was het mantra toen Wouter Vandenhaute en de ploeg van Woestijnvis in 2012 Vier opstartten. Het showbizzgevoel dat aan voorganger VT4 hing, moest eraf. Zeven jaar later blijken de kijkers net van die glitter en glamour te houden. Moederhuis SBS houdt, voornamelijk dankzij de successen op VIER, nog steeds stand.

De sterkhouders

Op dit moment heeft SBS een marktaandeel van 20,7 procent, gemeten op haar interessantste doelgroep: de 18 tot 54-jarigen. Het aandeel van de mediagroep steeg de afgelopen jaren beetje ...