Aanzienlijke schade aan woning nadat fles insecticide ontploft

Foto: rr

Bornem -

In een woning in de Dr. Walter Meesstraat in Hingene (Bornem) explodeerde maandagavond een fles insecticide. Hoe dat kon gebeuren is nog niet duidelijk. Mogelijk is de fles aangestraald door warmte in de keuken, maar zeker is dat nog niet.

Vast staat dat er ook een klein brandje in de keuken ontstond. De bewoners trachtten het vuur met een poederblusser te doven. De brandweer was snel ter plaatse en moest uiteindelijk alleen nog wat nablussen.

De ontploffing van de fles veroorzaakte wel aanzienlijke schade in de veranda. De brandweer maakte aan de achterzijde van het huis alles dicht.

De twee bewoners stonden een tijdlang in de rook en werden door de hulpdiensten preventief naar het ziekenhuis overgebracht voor een controle. De woning is niet onbewoonbaar, maar binnen hing wel een brandgeur.

Door tdk