Marc Jacobs te zien in campagne… voor ander modehuis

Foto: Isopix

Marc Jacobs moet een stevige boon hebben voor Givenchy-ontwerpster Clare Waight Keller, want hij is het gezicht van de nieuwste campagne van het Franse modehuis, samen met de Britse actrice Charlotte Rampling.

Marc Jacobs maakt er geen probleem van om reclame te maken voor een concurrerend modehuis. De Amerikaanse ontwerper is samen met Charlotte Rampling te zien in enkele korte video’s die Givenchy deelde via sociale media, waarbij Jacobs ook een klap in het gezicht ontvangt van de 73-jarige actrice.

Jacobs zegt in een reactie onder de Instagram-post dat hij vereerd is dat Givenchy-ontwerpster Clare Waight Keller hem heeft uitgekozen voor de campagne met fotograaf Craig McDean en dat hij ‘zich eender wanneer door Rampling zou laten slaan’. Jacobs en Rampling zijn geen onbekenden voor elkaar: Rampling stond in 2004 model voor een campagne van Jacobs.

De collectie die Jacobs en Rampling aanprijzen is een ode aan het New York van 1993, zo zei de ontwerpster na het defilé in september. En dat kan een reden zijn waarom Waight Keller bij Jacobs is terechtgekomen. 1993 was immers een belangrijk jaar voor hem, hij lanceerde toen zijn eigen modelabel nadat Perry Ellis hem had ontslaan. Nochtans had Jacobs van de mode-industrie een staande ovatie gekregen voor de grungecollectie die hij voor hen had getekend.

Het is ook niet de eerste keer dat een modeontwerper model staat voor een concurrent: in 2015 leende Donatella Versace ook al haar gezicht aan een campagne van Givenchy, dat toen nog werd geleid door Riccardo Tisci. Givenchy en Marc Jacobs delen met het Franse luxeconcern LVMH overigens wel hetzelfde moederbedrijf.

Door edm
Meest recent