Rihanna’s lingerielabel beschuldigd van misleiden klanten
Sinds Rihanna in 2018 haar lingerielabel Savage x Fenty oprichtte, heeft ze daar niets van lof voor gekregen, tot nu. Een consumentenorganisatie in de VS beschuldigt het merk ervan zijn klanten te misleiden, schrijft ‘The New York Times’.
Rihanna richtte Savage x Fenty in 2018 op in samenwerking met de start-up TechStyle Fashion Group, die ook achter de sportlijn Fabletics van actrice Kate Hudson zit. Fabletics werd eerder al geconfronteerd met klachten over misleidende factureringstactieken en nu is ook het lingeriemerk van Rihanna in het oog van dezelfde storm terechtgekomen.
Hoewel het merk in het verleden vooral werd geprezen omdat het lingerie aanbiedt in een hele reeks maten en in de campagnes gebruikmaakt van modellen in alle kleuren en maten, wordt het nu door de non-profitorganisatie Truth in Advertising op het matje geroepen. De reden? “Het verstrikt consumenten in een net ongewenste maandelijkse kosten door een lidmaatschap op te leggen waar moeilijk aan te ontkomen valt.”
Dubbel zo duur
Wie via de website van Savage x Fenty bijvoorbeeld een beha koopt, wordt automatisch ingeschreven in een systeem met een maandelijks abonnement ter waarde van 50 dollar. Wil je het abonnement niet, dan moet je dat specifiek aanduiden. Wie dat doet, ziet de prijzen van de items in zijn virtuele mandje plots de hoogte inschieten. Sommige kledingstukken worden soms zelfs dubbel zo duur. “Zo zitten klanten vaak ongewild toch met een abonnement opgescheept”, zegt Bonnie Patten, CEO van Truth in Advertising. De organisatie ontving dan ook honderden klachten.
Savage x Fenty heeft ondertussen die aanklacht ontkend. “Deze beschuldigingen zijn vals en gebaseerd op misverstanden rond ons bedrijf”, zegt woordvoerder Emma Tully. “Wij geloven in transparantie en het is net daarom dat we regelmatig de voorwaarden van het abonnement vermelden tijdens het shoppen en in de reclamecampagnes.”
Beste van Plus
Lees ook
Entourage van Rihanna belooft grootse show op Super Bowl: “Dit zag je nog nooit”
Poplegendes, een vergeten acteur en die ene onverwoestbare band: de opvallendste comebacks van 2022
Rihanna toont zoontje na zeven maanden voor het eerst aan de wereld
Maakt Rihanna vrijdag muzikale comeback in nieuwe ‘Black panther’?
Video
Hoofdpunten
Inflatie daalt verder naar 8 procent, maar in de supermarkt blijven prijzen sterk stijgen: “Energiecrisis lijkt een voedings(prijs)crisis geworden”
Niemand die zo aan bekendheid won door de Oekraïne-oorlog dan de ‘ultieme schurk’, maar nu is het genoeg geweest voor Poetin
Hospitalisatiepolis fors duurder: wie voor goedkopere formule gaat, leest best na wat gedekt is
Grote verslagenheid bij wielerclub: Pieter (51) wordt onwel tijdens rit en overlijdt
Drama op luchthaven Luik: drie luiaards gestorven nadat ze 24 uur lang in ijskoud vliegtuig moeten blijven zitten
Bewaker steekt ballonnen van verkoper in brand, maar weet niet dat daar uiterst vlambare stof inzit
Gevonden puppy is een hit op Facebook: iedereen wil hem, maar van wie is hij?
Van 600 dollar naar miljoenenverkoop: Van Dyck-schilderij dat in schuur gevonden werd, onder de hamer
Rita Ora laat weinig aan de verbeelding over in doorzichtige latex jurk