Burger King probeert in nieuwe reclamespot klanten te verleiden met… een beschimmelde Whopper

Bron © CNN

Burger King houdt er een hoogst opmerkelijke marketingstrategie op na. In een nieuwe reclamespot pakt de fastfoodketen zowaar uit met een volledig beschimmelde Whopper. “De schoonheid van geen kunstmatige bewaarmiddelen”, klinkt de bijbehorende slogan.

De commercial laat zien hoe de Whopper langzaam evolueert van een smakelijke burger naar een misselijkmakend exemplaar. Een transformatie die in totaal 34 dagen heeft geduurd. “We geloven dat écht voedsel beter smaakt”, klinkt het in een statement. “Daarom werken we er hard aan om bewaarmiddelen, kleuren en smaken uit kunstmatige bronnen te weren uit ons aanbod over de hele wereld.”

In de Verenigde Staten is Burger King al volop bezig met Whoppers aan te bieden die geen bewaarmiddelen bevatten. “De burger is al verkrijgbaar in meer dan 400 vestigingen”, klinkt het bij de keten. Wanneer ook de Belgische vestigingen zullen volgen, is voorlopig niet bekend.

 

bekijk ook

 

Man kocht 20 jaar geleden hamburger bij McDonald’s en wil weten hoe hij er nu uitziet: “Beangstigend”

Burger King spot opnieuw met McDonald’s: “Er zat een Big Mac verstopt achter elke Whopper die we fotografeerden in 2019”

Nu ook een Whopper zonder vlees bij de Burger King: “Met deze kwaliteit is een kantelpunt bereikt”

Door kmlo
Meest recent