Tot zeven dagen wachten als je je boodschappen online bestelt door coronavirus

De afhaal- en thuisleveringsdiensten van de supermarkten kunnen de bestellingen nog amper aan. Foto: Photo News

“Beste klant, op dit moment zijn nieuwe reservaties tot en met zaterdag niet meer mogelijk. We doen er alles aan om je zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn.” Wie dinsdag dacht nog even snel een bestelling te plaatsen bij Collect & Go en die in de dichtstbijzijnde Colruyt af te halen, was eraan voor de moeite. De boodschappendienst kreeg 70 procent meer aanvragen te verwerken dan normaal en kon dat niet langer bolwerken.

Ook de andere supermarktketens zien het aantal bestellingen met tientallen procenten stijgen en kunnen nog amper volgen. Bij Delhaize zit de thuisleveringsdienst Home Delivery eivol voor de komende zeven dagen, terwijl er bij de ‘Collect’-afhaaldienst al een wachttijd is van drie tot zeven dagen. Die laatste dienst wordt trouwens vanaf zaterdag stopgezet, liet de keten weten. Ook bij Carrefour, waar de website even uit de lucht ging na overbelasting, lopen de wachttijden op: de normale leveringstermijn van twee à drie dagen bedraagt intussen al zeven dagen.

De supermarkten zijn niet de enigen die worstelen met hun afhaal- en leveringsbeloften. Fastfoodketens McDonald’s, Quick en Burger King, die eerder al getroffen werden door de verplichte sluiting van restaurants, hebben nu besloten om ook de ‘drive in’ en thuisbezorging stop te zetten.

Door krs
AANGERADEN
Meest recent