Dit N+ artikel is exclusief voor jou als abonnee.

Abonnee worden? Kies je leesformule

23/03/2020 - Consument
camera closecorrect down eyefacebook Het Nieuwsblad nextprevquote share twitter video

De verkoop van producten om thuis te werken, thuis te sporten en thuis de kinderen te entertainen is online omhoog geschoten.  Amaury Miller

Online stormloop op spullen om thuis te werken, te sporten en kinderen te entertainen

Nu de fysieke winkels de deuren hebben gesloten, is het duidelijk drukker bij de webshops. En we kopen vooral producten om thuis te werken, thuis te sporten en thuis de kinderen te entertainen.

“Vooral artikelen die thuiswerk faciliteren zijn zeer populair. Denk aan schermen, laptops, headsets,... Bij schermen en laptops zien we zelfs een stijging van ruim 300 procent in een paar dagen tijd”, zegt Tamara Vlootman van Bol.com. Ook de verkoop van kaart- en gezelschapsspellen en puzzels is verdrievoudigd, net als die van sportartikelen. “Vooral halters en thuismatjes, een stijging ruim 500 procent ten opzichte van een paar dagen eerder, maar ook een pak meer trampolines en badmintonnetten voor in de tuin.”

Ook bij elektrospecialisten MediaMarkt en Coolblue merken ze dat we thuiswerken: laptops, printers en headsets staan prominent bovenaan in de verkoopslijstjes. Opvallende nummer één bij MediaMarkt: de diepvriezer. Je mag er niet aan denken dat de oude het nu plots zou laten afweten. (krs)