Winkels met een online dienst op website van Deinze Winkelstad

Centrummanager Djara Colpaert. Foto: www.beleefdeinze.be

Deinze / Nevele - Bijzondere tijden vragen bijzondere inspanningen. Daarom heeft Deinze Winkelstad vzw in een sneltempo aanpassingen aan haar website www.beleefdeinze.be aangebracht om handelaars die hun producten en/of diensten nu online aanbieden, te ondersteunen

Website Beleef Deinze

“Samen met de dienst lokale economie hebben we de handelaars direct na de corona- overheidsmaatregelen een mail en een formulier toegestuurd met de vraag of ze aan huis leveringen of afhaaldiensten organiseerden. En of de nieuwe dienstverlening ook na het corona-tijdperk zal blijven bestaan. De verkregen informatie hebben we gebundeld en nu online geplaatst op www.beleefdeinze.be . Klik op het menu op 'Afhaal/Online Deinze' en je krijgt de lijst met de handelaars. Uiteraard is de lijst nog niet volledig. Het is belangrijk dat consumenten regelmatig de lijst raadplegen en nieuwe handelaars kunnen hun gegevens mailen naar djaro.colpaert@deinze.be . Ook via de sociale mediakanalen van Deinze Winkelstad, Facebook en Instagram, zullen dagelijks meerdere berichten gepost worden om lokale online initiatieven van onze handelaars bekend te maken” zegt centrummanager Djaro Colpaert.

Voorzitter Hans D’Hulster van Optiek Oclusive voegt eraan toe: “Deinze Winkelstad vzw geeft met deze actie het begrip ‘winkelhieren’ of lokaal winkelen een extra dimensie. Uiteraard flaneren we allemaal het liefst in onze stad langs leuke winkels en genieten we van het sociaal contact van de lokale handel, maar als we dit met zijn allen zo snel en zo vaak mogelijk opnieuw willen doen, moeten we nu de lokale handel helpen. Met zijn allen. Zorgen voor elkaar betekent elkaar ook financieel steunen en kopen in de buurt.  Zodat die buurt deze moeilijke periode kan overleven en wederkerig nadien de consument kan blijven steunen”.

“Misschien is het nu meer dan ooit aan de orde dat we beseffen dat we lokaal, zowel fysiek als online, lokaal moeten kopen. Nog steeds gaan driekwart van de online aankopen naar het buitenland. Er komt wel alsmaar meer bewustwording om te kiezen voor Vlaamse of Belgische websites, maar dat gaat iets te traag. Laat deze actie van Deinze Winkelstad dan misschien een middel zijn om dit proces te versnellen bij de Deinzenaars. En ook bij niet-Deinzenaars uiteraard. Hoe meer mensen onze winkels online leren kennen, hoe sterker er sneller de link nadien met de fysische winkels zal worden gelegd worden,” vult Bruno Dhaenens, schepen van lokale economie aan.

Gratis reclamespotje op de radio

Ook lokale Radio Tequila doet zijn duit in het zakje om de lokale handelaars te helpen deze moeilijke periode door te komen. Er werd een actie opgestart naar de horeca die wil open blijven en die afhaal en aan-huislevering organiseert. Zij kunnen een soort promospotje inspreken als audioberichtje en dat mailen naar groeten@radiotequila.be. Tequila draait dit spotje dan als reclamespot.

Door Eddy Lefevre
AANGERADEN