Belgische illustrator brengt ode aan merken van eigen bodem

De Vlaamse illustrator Klaartje Busselot wil merken uit eigen land in deze tijd een hart onder de riem steken , maar vooral onder de aandacht brengen. Ze pikte er haar favoriete labels uit en maakte er een tekening van, die ze op haar Instagrampagina deelt met de hashtag #shopyourlocalsonline.

“Elke week maak ik een illustratie voor een lokale handelaar, label, resto,... vanuit mijn kot”, kondigde ze eerder deze maand aan. Enkele locals zijn al bekend. Een daarvan is Morobé, het schoenenmerk van Virginie Morobé. Op de illustratie zet Klaartje twee verschillende ontwerpen aan getekende voeten in de kijker. Ook een babyblauwe handtas uit de collectie van ontwerpster Mieke Dierckx kreeg een plekje op haar pagina, net als online vintagewinkel Le Freddie.

Busselot gebruikt haar tekeningen niet alleen om ons in de coronacrisis aan te moedigen om te ‘winkelhieren’, ze verkoopt ze vanaf 27 april ook voor het goede doel. Voor 95 euro kun je ze bestellen op een poster van 40 op 50 centimeter. Zo haal je ook ineens een beetje Belgisch artwork binnen en steun je ‘makers against corona’. Meer informatie vind je hier.

Door vwh