Abonnee worden? Kies je leesformule

Hoe communiceer je ‘professioneel’? “Zeg het met een ;-)”

Hoe communiceer je ‘professioneel’? “Zeg het met een ;-)”

Steeds meer bedrijven maken in hun communicatie naar klanten toe gebruik van emoji’s. “Je ziet sneller waar je mail over gaat en het zet ook de toon.” Foto: Hollandse Hoogte

Waar er 15 jaar geleden de discussie was of het ‘u’ of ‘je’ moest zijn, is nu de ‘je’ vervangen door een ;-). Onze professionele digitale communicatie wordt steeds informeler en zo ook menselijker, zeggen experts. “Bedrijven die emoji gebruiken, hebben een grotere merkappreciatie.”

Lieke Verheijen
Bedrijven zijn met emoji’s op zoek naar een ‘menselijke stem’ om de boodschap die ze willen meedelen minder vervelend te maken

Heb jij dat ook? Een mailbox vol nieuwsbrieven van bedrijven van allerlei pluimage met een emoji in de onderwerpregel? Onder andere Mediamarkt maakt gebruik van emoji’s in zijn e-mails naar klanten. ...

AANGERADEN