Appartement ontruimd na brand in slaapkamer

Foto: mph

Herentals -

De brandweer van Herentals heeft vrijdagochtend vier mensen geëvacueerd uit een appartementsgebouw aan de Bovenrij in het centrum van Herentals. Rond 3u was brand ontstaan in de slaapkamer van een appartement op de eerste verdieping.

De oorzaak is mogelijk een vergeten sigaret. De bewoner kon op eigen kracht buiten geraken. Zijn bejaarde moeder werd door de brandweer in veiligheid gebracht. “Een man en zijn moeder, die op de tweede verdieping wonen, en de bewoonster van het dakappartement hebben we met de ladder geëvacueerd omdat er te veel rook in de trappenhal hing”, weet brandweercommandant Danny Van den Bergh.

“Enkel de bewoners van het getroffen appartement zijn voor controle naar het ziekenhuis gebracht omdat ze rook hadden ingeademd. De andere slachtoffers konden in de ziekenwagen even op adem komen, maar mochten ter plaatse blijven.”

De brand in de slaapkamer was snel onder controle en de schade bleef relatief beperkt. Er is wel behoorlijk wat rookschade. De brandweer heeft het volledige pand verlucht. De Bovenrij was een tijdlang afgesloten voor het verkeer.

Door mph
AANGERADEN