Abonnee worden? Kies je leesformule

Gezond, ecologisch en hip: waarom Amerikaanse bekendheden investeren in veganbedrijven

Jay Z en Oprah Winfrey investeren miljoenen in havermelk

Gezond, ecologisch en hip: waarom Amerikaanse bekendheden investeren in veganbedrijven

Foto: ss

Oatly, de Zweedse producent van havermelk, maakte gisteren bekend dat het 200 miljoen euro heeft opgehaald in een financieringsronde. Opvallend: naast investeringsfondsen stopten ook supersterren Jay-Z, Natalie Portman en Oprah Winfrey geld in het hippe, duurzame voedingsbedrijf. Ze voegen zich daarmee bij het lijstje bekenden die er al te graag mee pronken dat ze vegan zijn.

Stefaan Van Rompaey , Retaildetail
Vegan is enorm hip, zeker bij jongeren. Het is een levensstijl en je ziet dat artiesten die mee promoten

Hippe, ecologische merken, daar smullen investeerders van. De laatste jaren is kapitaal verzamelen dan ook geen enkel probleem voor producenten van veganistische merken. Zo investeerden Bill Gates en ...

AANGERADEN