The British Fashion Council wil beter waken over diversiteit in de modewereld

Archiefbeeld Londense modeweek

The British Fashion Council gaat zelf diversiteit promoten in de mode-industrie. Dat heeft de organisatie, die de functie heeft om de modewereld te ondersteunen, vorige week zelf bekendgemaakt.

Heel concreet wordt binnen de organisatie een Diversity and Inclusion Committee opgericht. Dat zal bepaalde kaders moeten opstellen, die merken dan kunnen toepassen in hun eigen bedrijf. Verder zal het actief campagne voeren rond diversiteit en de reeds bestaande ontwikkelingsprogramma’s rond rechtvaardigheid evalueren.

Momenteel heeft de council in de leiding van de organisatie al een nieuwe manier van werken geïmplementeerd. Om de twee weken wordt een rondje telefoons gedaan naar 200 BAME – Black, Asian and Minority Ethnic – leden om te polsen naar hun feedback. Het Diversity and Inclusion Committee is een antwoord op het vaak terugkerende racisme en discriminatie in de modewereld en tegelijk een streven naar continue aandacht voor meer diversiteit.

View this post on Instagram

The British Fashion Council today announces its Diversity & Inclusion Steering Committee, an essential part of its long-term plan to fight prejudice and galvanise the industry into action. The Committee is made up of industry and BFC representatives and its role will be to address key challenges facing minority communities in gaining fair representation within the fashion industry. The Committee’s priorities will include stamping out racism and addressing the specific challenges each minority community faces within the fashion industry. The Committee will work as part of the Institute of Positive Fashion (IPF) to set the bar for accountability and best practice for all fashion businesses, and alongside the wider BFC team to address existing programmes. In year one, the Diversity & Inclusion Steering Group commits to: 1. Create a D&I framework fashion businesses of all sizes can implement to reach global leading standards: The BFC will support businesses through providing practical advice and toolkits to ensure organisations can create change and measure their successes. 2. Ensure development programmes are fair and equitable for all: The BFC will review all its current programmes, from scholarships to Fashion Weeks. In addition, the Council will look at Talent ID programmes and networks to ensure that diverse perspectives and voices are heard during selection processes. 3. Create inclusive cultures: The need for inclusive representation has never been higher. The BFC will challenge and address racism, prejudice and biases and will promote allyship by providing toolkits that will support both businesses and individuals. The BFC will also address barriers to entry and career progression for underrepresented groups and, specifically, support the development of resources to recognise the influence of black culture on the fashion industry. Find out more via link in bio.

A post shared by British Fashion Council (@britishfashioncouncil) on

In het begin van deze zomer kondigde ook de raad van Amerikaanse modeontwerpers - Council of Fashion Designers of America (CFDA) - een reeks initiatieven aan om systematisch racisme in de modewereld onmiddellijk een halt toe te roepen. “Je stem laten horen is niet genoeg. We moeten iets doen,” luidt hun statement.

Door vwh
Meest recent