Abonnee worden? Kies je leesformule

Kindje in huis en een grote tuin? Dan krijg je reclame voor pampers en grasmaaiers op tv

Commerciële zenders rollen gepersonaliseerde tv-reclame uit

Kindje in huis en een grote tuin? Dan krijg je reclame voor pampers en grasmaaiers op tv

Misschien heeft u ook gemerkt dat televisiereclame de jongste tijd meer aansluit bij uw eigen leefwereld. Een gezin met kinderen en een tuin ziet speelgoed en grasmaaiers, hun single vriend die houdt van koken pakweg bakboter. Onze reclameboodschappen zijn vanaf nu namelijk min of meer gepersonaliseerd. En daar is niet iedereen even blij mee. “Onze grootste bezorgdheid: welke data verzamelen ze en hoe houden ze die bij”, zeggen specialisten.

Wat is het?

Telenet, Proximus, DPG (VTM) en SBS (Vier) hebben sinds 15 september, onder de vlag van de Belgian Data Alliance, gepersonaliseerde tv-reclame de standaard gemaakt. Dat betekent dat het reclameblok ...

AANGERADEN