Omgekeerde bril van Gucci wordt op heel wat gelach onthaald

Foto: Gucci

Alessandro Michele, creatief directeur bij Gucci, pakt al eens graag uit met een bijzonder ontwerp. Getuige daarvan is ook een van de brilmonturen uit zijn laatste collectie. Die lijkt namelijk omgekeerd op het gezicht te staan. En dat tot grote hilariteit van Twitter.

De wereld op zijn kop zien? Dat kan met een van de nieuwste brilmonturen van Gucci. Op de website van het Italiaanse modehuis vind je een zonnebril terug die gebaseerd is op de cat eye-montuur, een populair model uit de jaren vijftig en zestig. Niet alleen het prijskaartje van 520 euro valt op, maar ook het ontwerp zelf. De bril staat namelijk omgekeerd op het gezicht van het model.

“Deze zonnebril is een onconventionele kijk op de op de jaren vijftig en zestig geïnspireerde cat eye-monturen en heeft een omgekeerd ontwerp dat een ondersteboven effect creëert”, klinkt het in de beschrijving. “De montuur is gemaakt van meerdere lagen zwart en wit acetaat. Geëmailleerde bloemendetails en een klein Gucci-logo verrijken het ontwerp verder.”

Toch wat bizar, vinden heel wat Twitteraars. Iemand deelde er een foto van op sociale media en zo ging de bal aan het rollen. “Waarom doen jullie dit Gucci?”, klinkt het. Een ander vraagt zich af of de ontwerpers die in quarantaine hebben gezeten helemaal gek zijn geworden. Nog iemand anders voegt eraan toe: “Het is niet omdat je het kunt doen dat je het ook moet doen.”

Zelfs de Britse optiekketen Specsavers mengde zich in het debat en deelde een gefotoshopt beeld van de bril waarbij die weer recht werd gezet. “Zo, dit hebben we eventjes opgelost”, klinkt het.

Door flb
AANGERADEN