Delhaize en Rode Kruis gaan met campagne op zoek naar 40.000 bloeddonoren

Bron © BELGA

Foto: DVH

Supermarktketen Delhaize en het Rode Kruis hopen in de maand februari 40.000 mensen bloed of plasma te laten doneren. Dat doen ze met een grootschalige campagne met zogenaamde - het is nu eenmaal bijna Valentijn - ‘donor dates’. Dat meldt Delhaize woensdag in een persbericht.

In de meer dan 800 Delhaizewinkels in Belgie worden klanten vanaf vandaag uitgenodigd voor een ‘donor date’ in één van de vaste of mobiele donorcentra van het Rode Kruis. Het doel van de campagne: 40.000 donoren optrommelen in vier weken tijd. “Als structurele partner van het Rode Kruis roepen we iedereen op om bloed of plasma te geven”, zegt CEO van Delhaize Xavier Piesvaux. “Elke druppel kan helpen bij het redden van een mensenleven. Ik zal zelf alvast het goede voorbeeld geven.”

Als het doel van 40.000 donoren gehaald wordt, schenkt Delhaize 50.000 euro extra aan het Rode Kruis, bovenop de bestaande structurele ondersteuning. De supermarktketen roept ook haar 32.000 medewerkers op om bloed te geven.

‘Bloedambassadeurs’ Kim Van Oncen, Tine Embrechts, Adrien Devyvere en Joëlle Scoriels zetten mee hun schouders onder de campagne.

AANGERADEN