Eén gaat voor nieuwe slagzin: ‘Het verhaal van ons allemaal’

Beeld uit de tv-spot van Eén. Foto: Eén

Met een nationale reclamecampagne, met onder meer paginagrote advertenties in deze en andere kranten, heeft Eén haar nieuwe slagzin aangekondigd: ‘Het verhaal van ons allemaal’. Daarin worden reacties van kijkers getoond op Eén-programma’s. Ook loopt er een tv-spot rond de nieuwe baseline, ingesproken door Martine Tanghe. Daarin komen fragmenten van klassiekers als Thuis, F.C. De Kampioenen en Reizen Waes aan bod, maar ook beelden van supporters tijdens het WK voetbal en de emotie rond de klimaatmarsen.

“Met de nieuwe campagne willen we bevestigen wat we de afgelopen jaren hebben gedaan en nog steeds doen. We laten ons inspireren door wat leeft in Vlaanderen, we leren het publiek nadenken over moeilijke thema’s en het nieuws relativeren. Enerzijds brengen we programma’s die leuk zijn om naar te kijken, zodat je gezellig in de zetel kunt ploffen en ontspannen. Maar tegelijk brengen ze iets teweeg. We zien het zo: Eén brengt mensen samen in moeilijke tijden en leert hen iets over zichzelf”, klinkt het.

Met de slagzin ‘Het verhaal van ons allemaal’ willen ze dus de nadruk leggen op hun maatschappelijke stempel in Vlaanderen. In de loop van maart komt Eén ook opnieuw met de campagne #steunkousen, waarbij ze Werelddownsyndroomdag in de verf willen zetten. De zender roept op om in de aanloop naar 21 maart twee verschillende kousen te dragen en een foto te delen met de hashtag #steunkousen.

Door IV
AANGERADEN