Puma probeert Marcus Rashford na twaalf jaar weg te lokken bij Nike
Marcus Rashford haalt uit met zijn Nikes. Een beeld dat binnenkort wel eens tot het verleden zou kunnen behoren. — © Pool via REUTERS
Sportkleding- en schoenfabrikanten Puma en Nike vechten een strijd uit om Manchester United-ster Marcus Rashford. Zijn persoonlijke deal met Nike loopt immers af.
Puma sloeg vorig jaar al een enorme slag door Neymar na vijftien jaar los te weken bij Nike. Dit keer hoopt de Duitse sportschoenfabrikant hetzelfde te doen met Marcus Rashford, zo schrijft Daily Mail. Het zou opnieuw een opmerkelijke overstap zijn, want Rashford voetbalt al sinds zijn elfde exclusief op Nikes. Hij was twaalf jaar geleden de jongste voetballer ooit om een contract te tekenen bij de Amerikaanse sportkleding- en schoenenfabrikant.
De 23-jarige Engelse aanvaller is een gegeerd marketingproduct, want hij scoort niet alleen op het veld. Rashford zet zich actief in tegen armoede en hongersnood onder Britse kinderen. Daarom wordt verwacht dat naast Nike en Puma ook andere fabrikanten mee in de dans zullen springen om golden boy Rashford. Adidas is shirtsponsor van zijn team Manchester United.
Verder toont Puma ook concrete interesse in Raheem Sterling van Manchester City.
Beste van Plus
Lees ook
EUROPA LEAGUE. Leandro Trossard en Arsenal gaan eruit na strafschoppen, Manchester United en Feyenoord stoten door
Manchester United geraakt niet voorbij hekkensluiter na vuile fout (en uitsluiting) van Casemiro
OVERZICHT EUROPA LEAGUE. Manchester United recht de rug na blamage tegen Liverpool, Arsenal komt niet verder dan gelijkspel in Portugal
Manchester United-spits Wout Weghorst heeft het verkorven bij eigen fans na “heiligschennis” voor clash met Liverpool
Video
Hoofdpunten
Jeroom verliest moeder aan kanker
Chinese president Xi verlaat Rusland met veelzeggende boodschap aan Poetin: “Er is een verandering op komst die in de voorbije honderd jaar niet gezien is”
Hoe kan je je bejaarde buren een handje helpen? “Ga eens aanbellen als de rolluiken plots niet meer opgetrokken worden”
De vernieuwende aanpak van Domenico Tedesco: scheidsrechter aanwezig op training, videosessie en gym als opwarming
DE FOLDERVRETER. “Een top- maar ook een flopdeal bij zowel Albert Heijn als Auchan én hier koop je de goedkoopste lasagne”