Chanel laat je virtueel een nieuwe lippenstift proberen

Foto: Catwalkpictures

Vraag je jezelf af of je zou staan met een bepaalde kleur lippenstift, dan is het momenteel niet vanzelfsprekend om te gaan te gaan testen in de winkel. Daar heeft het Franse modemerk Chanel iets op gevonden: in de nieuwe app kun je dankzij artificiële intelligentie virtueel testen of dat fuchsia, oranje of wijnrood iets voor jou is.

Wie iemand met een mooie kleur lippenstift zien staan in een modeblad en dezelfde tint wil toevoegen aan de eigen collectie, kan gebruikmaken van de ingebouwde scanner in de app. Daarmee kun je vrijwel elke kleur op de planeet scannen.

Chanel stelt je vervolgens de tint uit het assortiment voor die het dichtst bij de oorspronkelijk gescande kleur in de buurt komt. Het voorgestelde product komt altijd uit een van de de vijf kleurfamilies: natuurlijk, roze, oranje, rood of pruim.

Er is meer: de scanfunctie is zo ontwikkeld om ook gezichten te analyseren. Je krijgt daarom niet alleen een aanbevolen kleur, maar leert ook welke tinten bij je huidskleur en lipvorm passen. Het mindere nieuws: de app is momenteel nog niet beschikbaar voor download in ons land.

Chanel is lang niet het enige merk die volop experimenteert met artificiële intelligentie. De Spaanse keten Massimo Dutti, dat ook vestigingen heeft in ons land, breidde onlangs de app uit met de ‘shoes experience’, een ruimte om virtueel schoenen te passen. Daarvoor hoef je enkel de camera naar je voeten te richten en het gewenste paar sneakers wordt erbij getoond.




Reclame:
De beste ICI PARIS XL kortingen voor u verzameld >>



Door vwh
AANGERADEN