Schol, we doen ze niet meer vol: reddingsactie voor het pintje is ingezet
© ID/ Lieven Van Assche
Het pintje zit in het slop. De verkoop van pils slabakte de voorbije jaren al en krijgt nu door de coronacrisis nog meer slaag. Sommige brouwers spreken van 80 procent minder verkoop. De grote kleppers zoals AB InBev of Alken-Maes proberen het tij nu te keren, met zware promoties en grootschalige campagnes voor hun Stella en Cristal. “Maar dat zal niet meer lukken”, zegt biersommelier Sofie Vanrafelghem. “De dalende trend is al te lang ingezet. En eigenlijk is dat goed nieuws, het kan ons pintje alleen maar lekkerder maken.”
Chris Snick
Beste van Plus
Lees ook
Waarom AB InBev nu ook films gaat brouwen en dat een logische en haast noodzakelijke zet is
Westerse bedrijven blijven massaal aanwezig in Rusland: “Velen hebben de druk van media en ngo’s naast zich neergelegd”
AB InBev zet elektrische biertrucks in tussen Leuven en Vilvoorde
AB InBev stopt met productie Leffe in Rusland