Klanten Carrefour die twee keer betaalden, krijgen vanaf vandaag geld terug
© MARC HERREMANS - MEDIAHUIS
Klanten van Carrefour die twee keer hun kassabon van de rekening zagen gaan, worden vanaf vandaag en ten laatste donderdag terugbetaald. Dat zegt de supermarktketen. Miscommunicatie tussen twee banken en MasterCard lag volgens Carrefour aan de basis van de fout.
Sommige betalingen bij Carrefour werden zaterdag dubbel afgerekend. Hoeveel klanten precies getroffen zijn, is niet duidelijk. “Een heel aantal”, aldus een woordvoerster van de supermarktreus.
De fout lag niet bij Carrefour en evenmin bij Worldline, het bedrijf dat elektronische betalingen verwerkt. “Het gaat om een communicatiefout tussen twee banken, onder meer de Franse bank Crédit Mutuel, en Mastercard”, aldus Carrefour-woordvoerster Aurélie Gerth.
Niet alleen klanten van Carrefour kregen te maken met een dubbele afrekening. Ook bij schoenenketen Torfs was dat het geval, bevestigt het bedrijf. Het gaat wel slechts om een klein aantal: ongeveer 700 klanten, goed voor minder dan 5 procent van de zaterdagomzet, klinkt het.
Hij zou de BOB zijn, maar hield zich daar niet aan: bestuurder die ongeval veroorzaakte dat Joyce en Wim het leven kostte, reed dronken en véél te hard
Energieleveranciers verlagen volop voorschotfacturen
“Iedereen wist het en niemand heeft geholpen”: Ann groeide op in een gezin vol partnergeweld, maar niemand greep in
Amper 34, maar influencer An-Katrien koopt villa van 1,5 miljoen euro dankzij tv-programma
Fatale ruzie onder collega’s? 37-jarige man dood aangetroffen in appartement in Antwerpen