Inter verrast met nieuwe ‘slangentruitjes’, nog geen hoofdsponsor te bespeuren

Foto: RR

De revolutie en de modernisering van voetbalclub Inter blijft maar doorgaan. Vorig jaar pakten ze uit met een verrassend nieuw logo, dit jaar kiezen ze met de shirts voor een opvallend slangendesign in de plaats van klassieke blauw-zwarte strepen.

Na de eerste Scudetto in tien jaar tijd kunnen we al eens zot doen, dachten ze bij Inter. Het nieuwe thuisshirt staat in teken van Il Biscione, de grote ringslang die het symbool van de club vormt. “De slang kruipt in een nieuwe huid zodat we klaar zijn voor nieuwe uitdagingen aan de horizon”, klonk het op de sociale media van de club. Naar aanleiding van de landstitel staat zowel het clublogo als het logo van sponsor Nike in gouden letters op het shirt gedrukt.

Ook opvallend: een hoofdsponsor is nog niet te bespeuren op het shirt nadat de overeenkomst met Pirelli afliep. De club is nog steeds in gesprek met verschillende mogelijke shirtsponsors, Hisense en Samsung zouden in pole position liggen om vooraan op het shirt te komen.

Door Jonas Withouck
AANGERADEN