Bugs Bunny haalt ‘Black widow’ in: nieuwe ‘Space Jam’ lokt een pak meer mensen naar bioscoop

Space jam: a new legacy, met LeBron James en de Looney Tunes, haalde het voorbije weekend de Marvelfilm Black widow in aan de box office. Foto: ISOPIX

In een filmlandschap dat gedomineerd wordt door superhelden zou je het hen niet nageven, maar Bugs Bunny en de andere figuren uit Looney tunes blijken nog steeds publiekstrekkers. Afgelopen weekend gingen in de Verenigde Staten meer mensen naar de bioscoop om het nieuwe Space jam: a new legacy te bekijken dan de Marvelfilm Black widow. Bugs Bunny haalde 31,6 miljoen dollar binnen, Black Widow 26,2.

De solofilm rond het personage van Scarlett Johansson nam na een mooi openingsweekend een duik qua opbrengst. Veel bioscoopuitbaters zijn daar niet mee opgezet en wijten het verlies aan het feit dat de film ook – weliswaar tegen een meerkost – op Disney+ te bekijken is. Opvallend: ook Space jam: a new legacy, waarin basketbalspeler LeBron James terechtkomt in de wereld van Bugs en co, is te zien op een streamingdienst, HBO Max. Gratis, weliswaar.

LEES OOK. Vlaamse basketbalcommentator heeft rolletje in nieuwe ‘Space Jam’: “De film is zo slecht dat het goed wordt”

RECENSIE. ‘Space jam: A new legacy’ van Malcolm D. Lee: Ode aan de marketing **

Door dewo
AANGERADEN