Klanten lokken, het torenhoge prijskaartje nemen ze er bij: hoe jouw gratis retour webshops hoofdpijn bezorgt
© DBA
Nooit stopten er zoveel bestelwagentjes aan onze voordeur als het voorbije anderhalf jaar. Bpost bezorgt hier dagelijks een 500.000 pakjes, PostNL zo’n 200.000. Maar heel vaak moeten die camionettes terug. De retour draait overuren. En dat bezorgt webshops hoofdpijn, want het kost hen geld en werk. Bol.com huurt nu zelfs een gespecialiseerd bedrijf in om een deel van de Belgische retourproducten een tweede leven te geven.
Tekst: Chris Snick / Foto’s: Maarten De Bouw
Beste van Plus
Lees ook
Zalando stopt met overnemen van tweedehandskleding van klanten in ruil voor geld: “Aanbod komt niet overeen met vraag”
Zalando lanceert inclusieve collectie voor mensen met handicap
Zalando stopt met stylingsdienst Zalon
Klanten lokken, het torenhoge prijskaartje nemen ze er bij: hoe jouw gratis retour webshops hoofdpijn bezorgt