De winnende treffer van Kylian Mbappé tegen Spanje was geen buitenspel, en dat weten we dankzij ... Romelu Lukaku

 

Frankrijk heeft zondagavond de Nations League gewonnen. Les Bleus klopten in de finale Spanje met 2-1. De winning goal van Kylian Mbappé viel 10 minuten voor tijd, maar de vraag duikt op of de spits van PSG geen buitenspel stond.

Thomas Cami

LEES OOK. Frankrijk zet Spanje opzij na heerlijke tweede helft en wint met Nations League tweede prijs in drie jaar

Op de beelden leek de 22-jarige Fransman inderdaad buitenspel te staan. Maar dat blijkt uiteindelijk niet het geval te zijn, aangezien de bal nog aangeraakt werd door Eric Garcia, waardoor er eigenlijk een nieuwe fase begint en het buitenspel dus opgeheven werd.

Een regel die u bekend in de oren klinkt? Dat zou kunnen. Op het EK scoorde Romelu Lukaku ook op soortgelijke wijze tegen Rusland: Lukaku stond zelfs nog duidelijker buitenspel, maar ook hier werd het doelpunt goedgekeurd aangezien een Rus de bal nog verroerde.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Ook het doelpunt van Lukaku tegen Rusland werd niet afgekeurd 

Ook het doelpunt van Lukaku tegen Rusland werd niet afgekeurd 

LEES OOK

Nu in het nieuws