Flikken zeggen contract op bij Proximus na kopzorgen over onbereikbare telefoonlijnen

 

 ©  MARC HERREMANS - MEDIAHUIS

GENT -

De politiezone Gent stapt over van Proximus naar Telenet. Dat heeft het korps beslist nadat het een zomer lang met telefoonproblemen kampte.

Bert Staes

De problemen begonnen afgelopen zomer. Het algemene nummer van de Gentse politie 09/266.61.11 was dagenlang niet te bereiken. Intern konden medewerkers elkaar ook niet opbellen. Een vervelend probleem, waar de politie keer na keer mee geconfronteerd werd.

Een versleten koperkabel, klonk de verklaring bij Proximus. De Gentse politie was nog niet aangesloten op het glasvezelnetwerk. Bovendien was een reservekabel ook weggehaald, zonder dat de politie daarvan op de hoogte was gebracht, blijkt uit informatie die N-VA-fractieleider Anneleen Van Bossuyt opvroeg in een zitting van de gemeenteraad maandagavond.

Problemen genoeg om de knoop door te hakken en over te stappen naar Telenet. “Bij elke onderbreking werd aan Proximus gevraagd om dringend tussen te komen, maar het heeft iedere keer heel lang geduurd vooraleer er weer connectie was”, verklaarde burgemeester Mathias De Clercq (Open VLD) maandagavond.

“Al deze elementen hebben de Politiezone Gent doen beslissen om over te stappen naar Telenet. De koppeling is momenteel volop in voorbereiding en zal normaal voor eind november gerealiseerd worden.”

Nu in het nieuws

Meer nieuws uit Gent